Czy zauważyłeś, że coraz trudniej jest dotrzeć do docelowych odbiorców? Tradycyjne graficzne reklamy internetowe, takie jak banery, czy wyskakujące pop-up’y wciąż pojawiają się w sieci, jednak konsumenci zauważając rosnącą liczbę reklam coraz częściej korzystają z blokerów reklam. Więc jak się przez to przebić? Być może nadszedł czas, by rozważyć zmianę grafiki na tekst, czyli inwestycję w dobrze napisane treści sponsorowane.

Czym są treści sponsorowane?

Najogólniej mówiąc jest to artykuł napisany na potrzeby reklamodawcy, a następnie umieszczony na zasadach odpłatnej publikacji w mediach. Wtapia się on wśród pozostałych artykułów opublikowanych w danym medium, dlatego odbiorca często nie zdaje sobie sprawy, że jest on reklamą. Niektóre media wymagają oznaczania płatnych artykułów jako „sponsorowane”, inne zezwalają na publikację bez oznaczeń reklamowych.

Oto 5 sposobów na dobry artykuł sponsorowany

1. Pisz pod konkretnego odbiorcę.

Każda publikacja ma wyjątkową publiczność, niezależnie od tego, czy dedykowana jest do szerokiego grona odbiorców, czy też do grup niszowych. Sposób dialogu z czytelnikami każdego z nich będzie inny. Dlatego jeden bazowy tekst powinien zostać dopasowany pod dane miejsca publikacji – dobrze jest zapoznać się z kilkoma artykułami w konkretnej witrynie, by odkryć czego oczekują jej czytelnicy. Wtedy dowiesz się, jak powinieneś się z nimi komunikować.

2. Opowiedz ciekawą historię.

Nie nastawiaj się na sprzedaż. Nawet nie sugeruj, że chcesz coś sprzedać. Jest to tandetny i źle odbierany chwyt marketingowy, a nie chcesz przecież żeby Twoja marka była postrzegana w ten sposób. Z marketingowca zmień się w dziennikarza i skup się na ciekawych aspektach, które mogą zaintrygować czytelnika.

Artykuły sponsorowane nie mają na celu sprzedaży, a raczej informowanie czytelników. To ważne rozróżnienie i często jest to przyczyną błędów marketingowców. Treść, którą piszesz, powinna być unikalna i mieć jakąś wartość – czytelnik powinien zyskać coś po jej przeczytaniu.

Mimo to nie bój się linkować do swojej marki, bądź zamieszczać widoczne logo. Jeśli artykuł będzie ciekawy, czytelnik będzie chciał w jak najprostszy sposób trafić do Twojej oferty.

3. Bądź uczciwy.

Choć może się to wydawać dziwną radą – pokaż, że Twój artykuł jest sponsorowany. Jeśli tego nie zrobisz, Twoja marka może zapłacić za to wysoką cenę. Pomyśl o tym, jak się czujesz, gdy ktoś cię oszukuje. Czytelnicy czują to samo, gdy myślą, że czytają treści redakcyjne, a później dowiadują się, że za to zapłacono. Sponsorowaną treścią też można zabłysnąć. Wystarczy, że stworzysz znakomitą treść, która będzie ciekawa dla czytelnika. Twoja marka na tym wyłącznie skorzysta.

4. Dobierz odpowiednie treści.

Przygotowanie dobrego artykułu sponsorowanego wymaga dużej wiedzy i zasobów. Treść, którą piszesz, powinna być oryginalna. Jeśli masz już bloga, ponowne wykorzystanie treści, które zostały już napisane dla czytelników bloga, prawdopodobnie nie przyniesie Ci żadnych korzyści. Jednak nie krępuj się czerpać inspiracji z Twojego bloga, ale potem wykorzystaj ją w artykule sponsorowanym innymi słowami lub pod innym kątem. Musisz pomyśleć o tym, jakiej wartości szukają czytelnicy publikacji, a następnie dać im tę wartość. Czytelnicy mogą wyczuć lenistwo i szybko znudzą się czytaniem.

5. Zastanów się nad celem, jaki publikacja ma osiągnąć.

Dlaczego chcesz produkować artykuły sponsorowane? Pomyśl o celach swojej firmy. Czy artykuł sponsorowany może pomóc Ci dotrzeć do jednego, czy do wielu z nich?

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży, pomyśl o swoich treściach jako o narzędziu sprzedaży długoterminowej. Artykuły sponsorowane mogą wspierać twoich odbiorców oraz ich decyzje zakupowe. Chociaż sprzedaż może nie być natychmiastowa, budujesz zaufanie czytelników i zapewniasz wartość, która sprawi, że czytelnicy w krótkiej przyszłości mogą rzeczywiście zmienić się w klientów.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *