Nie jest tajemnicą, że globalne wydarzenie, takie jak obecna pandemia koronawirusa, może łatwo zmienić marketing. Dzieje się tak, ponieważ wpływa ona znacząco na zachowanie konsumentów. W takiej sytuacji musimy się dostosować i zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby dotrzeć do konsumenta i zaoferować mu to, czego potrzebuje. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy jesteśmy świadomi tego, co się zmieniło. Dlatego warto zwrócić uwagę na najważniejsze zmiany w marketingu.

Koncentracja na podstawach

Ponieważ mówimy o kryzysie zdrowotnym, naturalne jest to, że konsumenci najpierw koncentrują się na potrzebach i zaniedbują pragnienia. W tej chwili konsumenci zastanawiają się, jaka technologia może pomóc im przywrócić utracone poczucie łączności i społeczności. Marki, które zajmują się dystrybucją lub wytwarzaniem niezbędnych produktów, nie mają się czym martwić. Jednak sektor dóbr luksusowych i wiele innych gałęzi przemysłu zostało drastycznie dotkniętych. W rezultacie, niezależnie od promowanej firmy, kampania marketingowa online musi być zbudowana w oparciu o podstawowe ludzkie podstawy.

Home office

Siła robocza przenosi się do sieci, a pracownicy zaczynają pracę z domu. Liczba podróży lotniczych spadła, co wpłynęło na globalną turystykę. W tym samym czasie nastąpił wzrost majsterkowania w domu, pracy w domu i uprzyjemniania sobie domowej przestrzeni. Na marketing miały wpływ osoby przebywające w domu, zwłaszcza w odniesieniu do optymalnych czasów przesyłania wiadomości kanałami online. W przeszłości niektóre godziny były idealne i preferowane. Obecnie te godziny są znacznie bardziej różne i mogą z łatwością obejmować cały dzień pracy. Dzieje się tak, ponieważ ludzie są bardziej niż kiedykolwiek podłączeni do internetu.

Wirtualne doświadczenia i zdalna komunikacja

Ze względu na to, że wiele firm zachęca swoich pracowników do pracy w domu, każdy musi przyjąć i wykorzystywać zdalne procesy i technologie pracy. Ogromnymi zwycięzcami tej zmiany są firmy obsługujące koordynację pracy zdalnej oraz wideokonferencje, ale istnieje niezliczona ilość innych technologii, które można wykorzystać podczas kryzysu związanego z COVID-19. Transmisje na żywo będą stawały się coraz ważniejsze, a większość wydarzeń zmieni się, stając się hybrydowymi, z pewnym elementem online. Zużycie audio i wideo rośnie, więc rozproszone sieci medialne, takie jak YouTube, będą coraz częściej musiały być wykorzystywane przez marketingowców internetowych.

Wzrost eCommerce

Wreszcie, ludzie bardzo ostrożnie wybierają się do sklepów stacjonarnych, aby coś kupić. Ułatwiło to rozwój eCommerce. Możemy śmiało powiedzieć, że w dzisiejszych czasach w internecie można kupić wszystko. Mając to na uwadze, marketing online musi koncentrować się na kanałach sprzedaży online, a nie na promowaniu lokalnych firm.

Podczas gdy lokalne SEO i podobne strategie będą nadal ważne, ponieważ pandemia jest kontrolowana, eCommerce z pewnością będzie coraz bardziej ewoluował. W ten sposób jeszcze bardziej polegać będzie na strategiach marketingu cyfrowego, które mogą zwiększyć sprzedaż online. Spodziewaj się więcej strategii content marketingowych stworzonych w celu promowania produktów i usług sprzedawanych w Internecie. Wartością nadrzędną staje się teraz wartościowa treść, która dobrze wykorzystana przełoży się na pożądany efekt końcowy.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *