Utrzymanie firmy na powierzchni w czasie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa powinno być głównym celem wszystkich przedsiębiorców, którzy odczuwają wpływ Covid-19. Większość właścicieli małych firm odczuło znaczny spadek przychodów od czasu, gdy koronawirus pokazał swoje oblicze światu. Jako właściciel firmy możesz zareagować na ten kryzys na dwa sposoby. Po pierwsze, możesz zachować obecne strategie marketingowe i mieć nadzieję, że Twoja sprzedaż wzrośnie po COVID-19. Właściciel firmy, który podejmuje walkę może również wziąć na siebie odpowiedzialność, wdrażając drastyczne środki mające na celu poprawę strategii marketingowych.

Oto sposoby tworzenia skutecznych strategii marketingowych i utrzymywania się na powierzchni podczas pandemii.

Daj swoim klientom pewność

Twoi klienci powinni być priorytetem numer jeden, ponieważ bez nich nie ma Ciebie. Chociaż w tej chwili czasy mogą być trudne, musisz zapewnić ich o lepszych dniach, które czekają. W takich burzliwych porach roku cisza nie jest najlepszą odpowiedzią. Może raczej stworzyć fałszywe wrażenie, że Twoja firma nie przetrwa burzy. Utrzymuj otwarte kanały komunikacji, informuj pracowników i klientów o aktualnych sprawach oraz o tym, jak zamierzasz pokierować nimi przez trudne czasy.

Najważniejsze pytanie brzmi: jak sprawić, by ta więź była jeszcze silniejsza? Cóż, w erze cyfrowej utrzymywanie kontaktu z klientami to rzecz oczywista. Na przykład możesz tworzyć posty w mediach społecznościowych, aby poinformować swoich obserwatorów o stanie firmy. Po drugie, wyślij im spersonalizowane aktualizacje e-mailem. Możesz także wysyłać im powiadomienia za pośrednictwem ich kont użytkowników w witrynie firmowej. Odnowienie nadziei klientów w tych nienormalnych czasach jest niezwykle ważne. To, jak traktujesz swoich klientów w czasie pandemii, określi Twoje długoterminowe relacje z nimi.

Rozwiń swoją obecność w Internecie

Ponieważ wiele obszarów geograficznych pozostaje zablokowanych, więcej ludzi pozostaje w domach niż przed światowym kryzysem zdrowotnym. To może być najlepszy czas na zwiększenie obecności Twojej firmy w Internecie. Inteligentni przedsiębiorcy dołączają do modnego marketingu cyfrowego. Dlaczego też nie dołączysz? Prawdopodobnie nie ma bardziej odpowiedniego czasu na stworzenie solidnej marki biznesowej w Internecie niż teraz. Twoja technika zarządzania reputacją online sprawi, że będziesz bardziej godny zaufania i zbliżysz się do klientów, którzy szukali Twoich produktów w Internecie. Pomoże to również zwiększyć Twoją widoczność w Internecie. Badania wykazały, że w wyniku pandemii ruch internetowy wzrósł o 50–70%. Skorzystaj z tej rzadkiej okazji, aby stworzyć wiarygodną markę biznesową, która przetrwa plagę przyszłych pandemii. Oto kilka sposobów na zwiększenie swojej obecności w Internecie:

  • Zaprojektuj witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych dla swojej firmy, ponieważ ogromna część ruchu internetowego pochodzi ze smartfonów
  • Twórz przydatne treści. Klienci nie oprą się niczemu, co dodaje wartości do ich życia
  • Zatrudnij ekspertów SEO, aby zoptymalizować obsługę witryny i mediów społecznościowych
  • Bądź aktywny na forach społeczności online

Zreorganizuj swoje kampanie email marketingowe

Zrewiduj swoje strategie e-mail marketingu, aby odpowiedzieć na pilne potrzeby klientów podczas pandemii. W czasach, gdy wiele osób cierpi z powodu utraty bliskich, nie chcesz używać tonu sprzed pandemii. Zmień język e-maili, aby odzwierciedlić sytuację na scenie biznesowej. Należy również wziąć pod uwagę częstotliwość kampanii e-mailowych. Bądź na bieżąco ze swoją strategią marketingową, ale upewnij się, że Twoje wiadomości e-mail dodają wartości docelowej grupie odbiorców.

Na przykład, jeśli jesteś pracownikiem służby zdrowia, która została zamknięty w wyniku pandemii, nie oznacza to, że rodzice i ich dzieci nie będą ponownie potrzebować Twojej pomocy. Zamiast tracić czas na kilkakrotne przypominanie im o harmonogramie pracy, daj im wskazówki, jak zachować zdrowie podczas Twojej nieobecności. W ten sposób dodajesz wartości do ich życia. Najprawdopodobniej będą szanować Twoją markę na zawsze.

Ustal strategię swojego modelu cenowego

Cena jest jednym z czynników, które decydują o tym, z którą firmą klienci powinni zdecydować się współpracować podczas pandemii. W trudnych czasach musisz stworzyć elastyczny model cenowy. Jest to skuteczna technika utrzymywania się na powierzchni podczas pandemii. Przyjmij plany krótkoterminowe, aby umożliwić zespołowi uzyskanie wglądu w sytuację klientów i odpowiednio dostosować model cenowy.

Przejrzyj swoje strategie sprzedaży

Pandemia koronawirusa spowodowała ogromne zakłócenia w wielu środowiskach biznesowych. Niepewności, które trwają, wymagają od właścicieli firm zrewidowania strategii sprzedaży. Odświeżenie doświadczeń klientów i przyjrzenie się procesowi sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla przyszłości firmy. Przeglądając procesy sprzedaży, możesz odkryć problemy związane z satysfakcją klienta. Następnym planem działania jest optymalizacja kanałów i procesów sprzedaży, aby sprzyjać wzrostowi w czasie pandemii.

Pomóż swojej społeczności

Teraz, gdy Covid-19 zbiera niebezpieczne żniwo w karierze ludzi, stylu życia i warunkach ekonomicznych, możesz zechcieć wyciągnąć pomocną dłoń do swojej społeczności. W ciągu ostatnich lat to klienci i Twoja społeczność biznesowa przyczynili się do sukcesu Twojej organizacji. Zatem oddanie społeczeństwu, szczególnie w tych trudnych czasach, jest kolejną mądrą inwestycją samą w sobie. Wdzięczni członkowie społeczności zawsze będą pamiętać, jak się czuli, gdy wyruszysz na ratunek podczas tej globalnej katastrofy.

To od Ciebie zależy, jak najlepiej możesz pomóc swojej społeczności podczas pandemii. Na przykład ofiarowanie darowizn w gotówce lub w naturze to dobre sposoby na okazanie wdzięczności lojalnym klientom. Możesz także pomóc swojej społeczności, zgłaszając się jako wolontariusze do projektów oraz dzieląc się wiedzą i doświadczeniem z początkującymi przedsiębiorcami.

Potrzeby twojego rynku docelowego bardzo ewoluowały od czasu pierwszej fali koronawirusa i kwarantanny na świecie. Dlatego musisz zmodyfikować swoje strategie, aby dopasować je do nowego istniejącego świata. Bądź na bieżąco z tym, co dzieje się wokół Twojej firmy, korzystaj z internetu, aby poprawić swój wizerunek, zająć się potrzebami społeczeństwa, a co najważniejsze – uspokoić klientów i na bieżąco informować ich o trendach.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *